Documente necesare pentru inmatricularea unui vehicul achizitionat dintr-un stat membru UE care a mai fost inmatriculat anterior
- Cererea solicitantului
- Fisa de inmatriculare vizata la organul fiscal teritorial competent
- Cartea de identitate a vehiculului, in original si copie
- Documentul care atesta dreptul de proprietate, in original si copie
- Actul de identitate al solicitantului, in original si copie
- Copia asigurarii de raspundere civila (RCA) an termen de valabilitate
- Dovada platii contravalorii certificatului de inmatriculare de 37 lei (se poate achita la Trezorerie)
- Dovada platii contravalorii placutelor cu numarul de inmatriculare, in valoare de 40 lei, pentru numar la rand, respectiv 85 lei pentru numar preferential (se achita la ghiseu cu ocazia depunerii documentelor)
- In cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul, in copie (de exemplu certificat inregistrare la Registrul Comertului), precum si imputernicirea reprezentatului legal al acestora precum si o copie a cartii de identiate a delegatului
- Procura speciala autentificata, dupa caz
- Documentele si placile de înmatriculare straine in original
- Verificarea tehnica si nota de autentificare emise de R.A.R.
- Atestat fiscal langa fiecare contract de vanzare-cumparare succesiv
In situatia in care persoana care a realizat achizitia intracomunitara a mijlocului de transport si solicita inmatricularea acestuia, nu este inregistrata in scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr.571/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, se vor depune, dupa caz, si urmatoarele documente:
- a) formularul “Certificat privind atestarea platii taxei pe valoarea adaugata, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi”, daca mijlocul de transport este nou in sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
sau
- b) formularul “Certificat” , daca mijlocul de transport nu este nou in sensul titlului VI din Legea nr.571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
In conformitate cu prevederile Ordinului comun MAI-MFP nr.168/2039/2010 – publicat in M.Of. nr.327/06.09.2010, certificatul se obtine de la Administratia Nationala de Administrare Fiscala, Administratia Finantelor Publice competente pe raza carora solicitantii isi au domiciliul sau sediul.